وبلاگ

آشنایی با برترین طراحان لباس در جهان

طراحی لباس یک هنر بسیار شگفت انگیز است که باعث خلق زیبایی با رنگ ها و طرح های جذاب می شود، طراحان مشهور زیادی در جهان وجود دارد که این حرفه را دنبال کرده و طرح های آنها در جهان مد شگفتی آفریده است، به همین منظور در این مقاله بر با برترین طراحان لباس در جهان آشنا خواهیم شد.

کوکو چنل

«کوکو» که نام اصلی او گابریل بونهور شانل بود، طراح لباس فرانسوی بسیار عالی و مشهور در دوره زمانی خود بود و بنیانگذار برند معروف CHANEL که هنوز نیز در جهان مشهور است. تفکر مدرنیستی، طراحی عملی و پیگیری سادگی مدل لباس های کوکو چنل، او را به چهره ای مهم و تاثیرگذار در مد و فشن قرن بیستم تبدیل کرد. کوکو شانل تنها طراح لباسی بود که در آن زمان جز‌ء مهمترین افراد قرن نام گرفت.

ایو سن لوران

ایو سن لوران به دلیل خلاقیت خود در طراحی مجدد لباس های مردانه به شکل های زیبا و زنانه برای زنان، در دنیای مد محبوبیت پیدا کرد. شاید یکی از مشهورترین طراحان در فرانسه بود، ایو اولین طراح بود که در سال 1966 “لباس های قدرتمند” را برای زنان به شکل کت و شلوارهای مد روز و کلاس بالا معرفی کرد. طراحی ژاکت سیگاری مردانه به این فرد آگاه از مد و فشن نسبت داده می شود. نگاه ویژه ی او به مد لباس آماده به او اجازه داده است که در دوران افسانه ای خود تاریخ ساز شود.

کلوین کلاین

کالوین کلاین بیش از 75 سال است که به عنوان یک خانه برتر بر دنیای مد تسلط داشته است. متولد 1942، بومی برانکس، طراحی لباس و مد را در موسسه فناوری مد در شهر نیویورک یاد گرفت، قبل از اینکه وارد این عرصه شود به عنوان طراح کت و شلوار برای یک تولید کننده در منطقه پوشاک نیویورک کار می کرد. هنگامی که او شرکت خود را در سال 1968 تأسیس کرد، سبک هیپی که بسیار هم شیک بودند در بازار مد رواج زیادی داشتند، اما کلوین سبک خود را تغییر داد. زیبایی شناسی جاودانه او در مجموعه هایش به تصویر کشیده شده است و بر مدرنیته کلاسیک با قطعات ساده و در عین حال مد روز تاکید دارد.

بتسی جانسون

این طراح متولد کانکتیکاتی دوران کودکی خود را در کلاس های رقص گذراند و الهام بخش برچسب پر جنب و جوش و سرزنده او بود که صنعت مد را به دلیل طراحی های منحصر به فرد و بی نظیر از دهه 1960 متحول می کند. خلاقیت و تخیل بتسی جانسون در طراحی های او آشکار است، که دائماً با زمان در حال تغییر است، اما به خود و زیبایی‌شناسی طراحی شخصی‌ اش وفادار می ‌ماند و مشتاق و دارای شور و شوق و سرزندگی است.

رالف لورن

رالف لورن با ارزش 7.5 میلیارد دلار دارایی خود، به دلیل طراحی مُد عالی که تجسم شیک بودن، نوآوری کلاسیک و سبک عالی بود، مشهور شد. در سال 1970، اولین لوگوی پولو در خط پیشگامانه کت و شلوارهای زنانه رالف لورن که به سبک کلاسیک مردانه طراحی شده بودند، به نمایش گذاشته شد. بعد از دو سال، با طراحی یک پیراهن آستین کوتاه که نشانی از پولو بر روی آن قرار داشت و دارای طرحی بسیار کلاسیک بود وارد جهان مد شد و این پیراهن در تمامی جهان به فروش رفت.

کریستین دیور

کریستین دیور ۲۱ ژانویه ۱۹۰۵ – ۲۴ اکتبر ۱۹۵۷ طراحی مد و لباس را برعهده داشت و یکی از کسانی بود که در تمامی جهان خانه های مد را بنا کرد، این خانه ها در سراسر جهان مشهور هستند، این طراح فرانسوی که در سال 1905 به دنیا آمد، به دلیل شبح متمایز نگاه جدید خود برجسته بود.
کت و شلوار و لباس های کریستین دیور که در سال 1947 عرضه شد، انقلابی در نحوه لباس پوشیدن زنان و مد پس از جنگ جهانی دوم ایجاد کرد. خانه مد در جولای 2016 به عنوان اولین مدیر هنری زن در هفت دهه رهبری مردانه دیور به ماریا گرازیا چیوری داده شد. در دو سال بعد، مدیر خلاق سابق والنتینو در حال حاضر تأثیری باور نکردنی بر خانه مد گذاشته است و از باند فرودگاه به عنوان سکویی برای انتشار پیام‌ های توانمندسازی زنان، فمینیسم و هنر استفاده کرده است.

تام فورد

تام فورد که به ‌عنوان یکی از مشهورترین طراحان معاصر شناخته می ‌شود، مد بالا، اکسسوری ‌های گران‌قیمت و لباس ‌هایی خلق کرده است که ما از آن‌ها سیر نمی ‌شویم. این طراح قبل از ایجاد برچسب افسانه ای خود، به عنوان مدیر خلاق برای ایو سن لوران و گوچی خدمت کرده است. نماد متولد تگزاس آرزو داشت بازیگر شود، اما سرنوشت “طراحی” دیگری برای او داشت. محبوبیت این نماد در سال 2000 زمانی که او جایزه بهترین طراح بین المللی را دریافت کرد به اوج خود رسید.

روبرتو کاوالی

روبرتو کاوالی که در سال 1940 در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد، استعداد هنری خود را در اوایل جوانی به ثمر رساند. روبرتو اولین مجموعه خود را در سال 1970 به نمایش گذاشت و با لباس‌ های جین و لباس‌ های چرمی زیبا، چاپ شده و فاخر، جهان را شوکه کرد. ظرافت عجیب و غریب امضای او بود که عاشقان مد را با چاپ های وحشی و زرق و برق غیرمتعارف مسحور می کرد. او در فرش قرمز برای افراد مشهور انحصاری مانند جنیفر لوپز و ویکتوریا بکهام طراحی کرده است. بسیاری از علاقه مندان دنیای مد او را در لیست برترین طراحان لباس در جهان قرار می دهند.

مارک جیکوبز

مارک جیکوبز، طراح نیویورکی متولد 1963، با تکه های مد جسورانه خود که توسط کارا دلوین، داکوتا فانینگ، کیت ماس و لیدی گاگا پوشیده شده بود، دنیای مد را به سمت طوفانی عظیم برد. مارک جیکوبز از زمانی که برند موفق خود را در سال 1986 تأسیس کرد، هرگز از مد خارج نشد و همچنان دوستداران مد را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داد.

دوناتلا ورساچه

پس از قتل جیانی ورساچه در سال 1997، خواهر کوچکترش دوناتلا ورساچه سلطنت کرد و نام ورساچه را به وارد روند جدیدی کرد. او اطمینان داد که فروشگاه‌ها و بوتیک ‌های ورساچه به مراکز مد مختلف در سراسر جهان، به‌ ویژه میلان و نیویورک پاسخ می‌ دهند. سلبریتی های برجسته ای مانند جنیفر لوپز و مدونا مجموعه فوق العاده لباس، لوازم جانبی، عطرها و اثاثیه منزل را از او تهیه کرده اند. دوناتلا یکی از نوابغ طراحی لباس به شمار می رود.

سندی پاول

سندی پاول، طراح لباس بریتانیایی، جوایز متعددی را به خاطر خلاقیت ‌های الهام‌ بخش و باور نکردنی ‌اش که از شخصیت و فردیت بیرون می ‌زند، دریافت کرده است. او در زمره برترین طراحان لباس در جهان شناخته می شود که برنده سه جایزه اسکار برای بهترین طراحی لباس و 12 بار نامزد دریافت این جایزه شده است.

جمع بندی

برای آموزش طراحی لباس لازم است این افراد مشهور را بیشتر بشناسید. همچنین آموزش مجازی طراحی لباس نیز به شما کمک زیادی می کند و مشاهده ویدیو آموزشی طراحی لباس در یک استودیو طراحی لباس و با دوره آموزش مجازی طراحی لباس و یا ویدئو آموزشی طراحی لباس موارد آموزشی بیشتری را به افراد علاقمند یاد می دهد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare